.::CANSELİ FM & TURKFORUM MÜZİK & PAYLAŞIM::.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

.::CANSELİ FM & TURKFORUM MÜZİK & PAYLAŞIM::.

MÜZİK,FİLM,RESİM,ŞİİR,FLAŞ ANIMASYONLAR,MP3,EN YENİ TURKÇE ALBÜMLER,FM RADYO,ONLİNE SOHBET
 
canseli fm i dinlemek için tıklayınAnasayfaCANSELI FMCANSELİ PORTALGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yapcanseli fm i dinlemek için tıklayın

 

 Kütahya'da Çinicilik

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
♥.♥GülPerisi♥.♥
.::FORUM KURUCUSU::.
.::FORUM KURUCUSU::.
♥.♥GülPerisi♥.♥


Mesaj Sayısı : 1872
Points : 3854
Kayıt tarihi : 27/10/10
Yaş : 43

Kütahya'da Çinicilik Empty
MesajKonu: Kütahya'da Çinicilik   Kütahya'da Çinicilik F9bde310Çarş. Ocak 05, 2011 3:33 am

K
ÜTAHYA'DA ÇİNİCİLİK

Kütahya'da Çinicilik
Kütahya şehrinin kurucusu olan Frigler’in ( Frigyalılar ) çanak, çömlek yaptıkları ve bunları süsledikleri bilinmektedirKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya’da bu sanata ilgi Romalılar ,Bizanslar, selçuklar zamanında sürülmüştürKütahya'da Çinicilik Nokta İlk osmanlı çinileri XIVKütahya'da Çinicilik Nokta Yüzyılda İznik’te yapılmaya başlamıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya bu dönemde çinicilikte ikinci merkezdirKütahya'da Çinicilik Nokta İznik çiniciliği XVII yüzyılda gerilemiş ve yerini Kütahya çiniciliğine bırakmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya çiniciliğinde süsleme sanatı , dokuma motiflerinden esinlenerek geliştirilmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta Bu süslemeler; iç içe geçmiş dal, yaprak şekilleri ve geometrik şekillerdirKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya da XIVKütahya'da Çinicilik Nokta Ve XVKütahya'da Çinicilik Nokta Yüzyıllarda ilk Osmanlı çinileri çömlekçi kili olan kırmızı hamurdandırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu teknik Kütahya çiniciliğinde önemli bir aşamadırKütahya'da Çinicilik Nokta Sıraltı tekniğinde mavi, kobalt mavisi (lacivert), beyaz renkler kullanılmış ve çiniler ak hamurundan yapılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahyaspor rengini bu çinilerden almıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Süsleme olarak daha çok küçük çiçekler, damarlı yapraklar, ince dallar , “S” biçimli motifler , kanca yapraklar kullanılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta XVIKütahya'da Çinicilik Nokta Yüzyılın ikinci yarısında büyük gelişme gösteren Kütahya çiniciliği, kendine özgü renklerle İznik çiniciliğinden ayrılırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu renkler sıraltında kobalt mavisi , firuze, çalık yeşili katılarak oluşturulmuşturKütahya'da Çinicilik Nokta Kimi ustalar karışımlara başkalarına öğretmedikleri için bazı renkler günümüzde elde edilememektedirKütahya'da Çinicilik Nokta XVIIKütahya'da Çinicilik Nokta Yüzyılda Kütahya, Osmanlı Çiniciliğinin merkezi olmuşturKütahya'da Çinicilik Nokta Evliya Çelebi Seyahatnamesinde Kütahya da o dönem 34 çini atölyesi olduğunu yazmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu yıllarda İstanbul’da ,Kütahya da ve diğer şehirlerde pekçok camii ve bina Kütahya çinileri ile süslenmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta Günümüzde Kütahya da 28 çini yapım yeri vardırKütahya'da Çinicilik Nokta Ayrıca çok sayıda yazma ve süsleme atölyeleri bulunmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta Son zamanlarda bazı çiniciler tarafından yeni motifler denenmekte, Selçuklu desenleri stilize edilerek kullanılmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta Ayrıca yeni bir teknik olan seramik kabartma tekniği uygulanmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta
Kütahya çini atölye ve fabrikaları, satış mağazaları, pazarlama
kuruluşları, Kız Meslek Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi çinicilik
çalışmaları ,Anadolu Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksek Okulu Seramik
Bölümü, vbKütahya'da Çinicilik Nokta gibi kuruluşları ile yurdumuzun gelişmiş tek çini merkezidirKütahya'da Çinicilik Nokta


1 - KÜTAHYA ÇİNİ SANATI
Kütahya
şehrinin kurucusu olan Frigler daha sonra Roma Bizans ve Selçuklular
zamanında devam eden çanak çömlek süsleme ve işlemeciliğe tahriben ilk
Osmanlı çinileri 14Kütahya'da Çinicilik Nokta yy da İznik çiniciliğinin gerilemesi üzerine KÜtahya'da gelişmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya çiniciğini süsleme sanatı dokukma motiflerinden esinlenmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta İlk Osmanlı çinileri çömlek kili olan kırmızı hamurdandırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu çinilere ak-astar çekilmiş , üzerine renkli motifler çekilerek sırlanmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Daha sonra 16Kütahya'da Çinicilik Noktayy da bu tekniğin yerini sır altı tekniği yer almıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu teknik Kütahya çiniciliğinde önemli aşamadırKütahya'da Çinicilik Nokta Sır altı tekniğinde mavi , lacivert ve beyaz renkler kullanılmış , çiniler ak hamurdan yapılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu özellikler Kütahya çinisini İznik çinisinden ayıran önemli özelliklerdendirKütahya'da Çinicilik Nokta Süsleme sanatı olarak daha küçük çiçekler , damarlı yapraklar , s biçimi motifler ve kanca yapraklar kullanılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Evliya Çelebi seyehatnamesinde o dönemde 34 çini atelyesi olduğunu yazmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu yılarda Kütahya ve bir çok şehirde Camiler ve binalar Kütahya çinileri ile süslenmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta
Günümüzde kjüçüklü büyüklü 100'ün üzerinde atelyede çini üretilmekte
olup 1980 'li yıllardan itibaren Turizm'e bağlı olarak çok hızlı bir
gelilme göstermiştirKütahya'da Çinicilik Nokta
Dünyada ilk toplu sözleşme 13 Temmuz 1799 yılında Vali Ali Paşanın
huzurunda çalışanlar ile çini üreticileri arasında yapılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta İlimizin simgesi ve onu bütün dünyaya tanıtan "Çinicilik" Kütahya 'da önemli bir sanat olmanın yanında bir geçim koludur daKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya 'da Friglerle başlayan seramik yapımı Bizans Devri sonuna kadar sürekli gelişme göstermiştirKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya 100 yılı aşkın bir süre Selçuklularla Bizanslılar arasında tampon bölge olarak kalmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu devirde çinicilik Bizans ve Selçuklu Sanatının özelliklerini birlikte kullanmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Daha sonra Beylikler Devrine giren Kütahya 'da Osmanlı etkisi görülmeye başlamıştırKütahya'da Çinicilik Nokta
1314 tarihli Vacidiye Medresesindeki Abdülvacit Efendinin Sandukasında
1428 tarihli Yakup Bey Türbesi 'nde ilk Osmanlı Devri renkli sırlı çini
tuğlalar kullanıldığı görülmektedirKütahya'da Çinicilik Nokta 15Kütahya'da Çinicilik Nokta yyKütahya'da Çinicilik Nokta Osmanlı seramik ve çini sanatı mavi beyaz grubu çinileri ile dikkati çekerKütahya'da Çinicilik Nokta Bu orijinal mavi beyazlar Hisarbey Camii (1487), Kükürt Köyü Camiin (1697) de görülmüştürKütahya'da Çinicilik Nokta 15Kütahya'da Çinicilik Nokta yy mavi beyaz çiniler Kütahya 'nın bazı yapıları yanında İstanbul ve Kudüs mimari eserlerinde de kullanılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta 16Kütahya'da Çinicilik Noktayy
da Kütahya Çini ve Seramik sanatı faaliyetlerinin yavaşladığı
görülmekle beraber İstanbul ve diğer önemli merkezlerde yapılan mimari
eserlerde Kütahya çinilerinin kullanıldığı görülürKütahya'da Çinicilik Nokta
1528 - 1529 tarihli Gebze - Çoban Mustafa Paşa Türbesinde, 1522 tarihli
Manisa Valide Sultan Camiinde, Topkapı Sarayının çeşitli ünitelerinde
Kütahya mavi beyaz çinileri kullanılmıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Günümüzde ihraç malları arasına giren desen ve renk zenginliği kazanan Kütahya Çiniciliği olumlu bir yoldadırKütahya'da Çinicilik Nokta 30 kadar irili ufaklı atölyede yapılan çalışmalar sonucu yapılan çiniler Türkiye ve Dünyanın pek çok eserini süslemektedirKütahya'da Çinicilik Nokta


2 - KÜTAHYA'DA ÇİNİCİLİK YÖNTEMLERİ
Çinicilikte kullanılan hammaddeler, Kütahya ve komşu illerden sağlanmaktadırKütahya'da Çinicilik Nokta Bu hammaddeler, plastik ve plastik olmayanlar diye ikiye ayrılırKütahya'da Çinicilik Nokta
Plastik hammaddeler grubuna "Kırklar Toprağı", "Gri Bilecik Kili",
"Maya" ve "Çamaşır Kili", Plastik olmayan hammaddeler grubuna "Çakmak
Taşı", "Beyaz Bilecik Kili" ve "Tebeşir" girmektedirKütahya'da Çinicilik Nokta Bu hammaddelerin belli oranlarda karıştırılmalarıyla "Çark", "Döküm" ve "Pres" diye adlandırılan üç tür harman hazırlanırKütahya'da Çinicilik Nokta
Çark harmanında; düz duvar tabağı, vazo, saksı ve şekerlik, döküm
harmanında; biblo, bardak, tabak ve küllük, pres harmanında; düz yada
desenli duvar plakaları yapılırKütahya'da Çinicilik Nokta Ocaklardan gelen hammaddeler önce öğütülür, çakmak taşı ile bir değirmende kuru olarak karıştırılırKütahya'da Çinicilik Nokta
Plastik hammaddeler harman yapılarak, havuzlarda 1-2 gün bekletildikten
sonra elek ya da bezden geçirilerek 20-25 gün dinlendirilirKütahya'da Çinicilik Nokta Plastik olmayan hammaddeler de kaynatılarak süzülür ve harmana eklenirKütahya'da Çinicilik Nokta Dinlendirilmiş harman, kapalı suyu alındıktan sonra alçı kalıplara dökülür yada eski fırın plakaları üzerine yayılırKütahya'da Çinicilik Nokta Böylece, harmanın bileşimindeki su oranı ile plastik maddelerin bileşimindeki su oranı eşitlenirKütahya'da Çinicilik Nokta Döküm harmanı, çoğunlukla imalathanelerdeki çark harmanında hazırlanırKütahya'da Çinicilik Nokta Kimi imalathanelerde, çark harmanına belli oranlarda çakmak taşı eklenirKütahya'da Çinicilik Nokta Pres harmanı ise, kuru olarak hazırlanırKütahya'da Çinicilik Nokta Harmana "Çark", "Torna", "Döküm" ya da "Pres" ile biçim verilirKütahya'da Çinicilik Nokta Çarkların çoğu ayak ile işletilirKütahya'da Çinicilik Nokta Pres kalıplarının çoğu ahşaptırKütahya'da Çinicilik Nokta Alçı kalıplarında kullanılan alçının niteliği çok düşük ve teknoloji ilkeldirKütahya'da Çinicilik Nokta Kurutma, kışın kapalı yerlerdeki raflarda, yazın ise açık havada yapılırKütahya'da Çinicilik Nokta Plakalar püskürtme, diğer ürünler daldırma yoluyla sırlanırKütahya'da Çinicilik Nokta Değişik büyüklükte tuğlaların dizilmesi ile silindir biçiminde yapılan fırınlar, ateş hane ve pişirme bölümlerinden oluşurKütahya'da Çinicilik Nokta Pişirme bölümünde raflar kurutulmuşturKütahya'da Çinicilik Nokta Ateş hane bölümünün her iki yanında, sırçanın pişirildiği, pişirme bölümünün "Göz" penceresinden kontrol edilirKütahya'da Çinicilik Nokta Pişirme sıcaklığı 11-14 saatte 800 - 950 dereceye ulaşırKütahya'da Çinicilik Nokta İlki daha düşük ısıda olmak üzere "Çift Pişirme" uygulanırKütahya'da Çinicilik Nokta Çini yapımında kullanılan boyalar yerli ve yabancı kaynaklardan sağlanırKütahya'da Çinicilik Nokta
Yerli boyalar, genellikle oksitlerden yapılan açık yeşil, turkuaz,
kırmızı ve siyah, yabancı boyalar ise sarı, koyu yeşil ve laciverttirKütahya'da Çinicilik Nokta Boyama, sulama ve pişirme ilkel yöntemlerle yapıldığından zayıf türdeş olmayan ve birbirine karışan değişik renkler oluşturulurKütahya'da Çinicilik Nokta


PORSELEN
Yıllardır
sürdürülmekte olan Porselen üretiminde, gelişmiş teknolojilerin
uygulanmaya başlanmasıyla, yüksek verim ve kalite elde edilmiştirKütahya'da Çinicilik Nokta Kütahya'da porselen üretimi, pek çok kişiye iş imkanı sağlamıştırKütahya'da Çinicilik Nokta Fakat son yıllarda yaşanan global kriz nedeniyle porselen üretiminde gerileme görülmüştürKütahya'da Çinicilik Nokta Porselen üretimi için temiz hammadde yerel kaynaklardan, kaolin ve özel kil yurt dışından ithal yoluyla temin edilmektedirKütahya'da Çinicilik Nokta Dünya standartları seviyesine ulaşan Kütahya porseleni bir çok yabancı ülkeye, çeşitli markalar altında ihraç edilmektedirKütahya'da Çinicilik Nokta


Kütahya'da Çinicilik Kutahya_seramik
Kütahya'da Çinicilik Kutahya_iznik_Cini

ALINTI
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kütahya'da Çinicilik
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
.::CANSELİ FM & TURKFORUM MÜZİK & PAYLAŞIM::. :: ..:: BURAM BURAM TURKiYE::.. :: Ege Bölgesi-
Buraya geçin: